Общо показвания

неделя, 11 март 2012 г.

Децата са прозорец, през който може да видим себе си.

  Това са част от резултатите от анкетата на един руски писател с руски деца (от 7 до 12 години). Какво биха питали или казали на Бог.


- Ти си добър, но защо трябва хората да те молят: направи това, изпрати онова.
- А Ти как стана всемогъщ?
- Е, а сега Ти би ли създал човека за втори път?
- Господи, хайде да бъдем приятели!
- На Земята има толкова нещастия и страдания, за да не им бъде на хората жалко да умират ли?
- Ти защо допускаш всичко на Земята?
- Ох, Господи, ама аз защо съм така устроена?
- Ти как сам виждаш всичко едновременно?
- Как да живея, че всички хора на света да бъдат щастливи?
-Какво ще стане, ако хората не Те обичат, а се страхуват от Тебе?
- Ти защо си създал този свят, Ти не разбра ли, че това ще е такава грешка?
- За какво е нужен животът, а ако е нужен, защо хората умират?
- Защо у нас вкъщи животът е толкова кучешки, че нито една котка не издържа?
- И за чуждопланетяните ли ще има също край на света?
- Кое е най-най-последното число в живота?
- Какво щеше да има на Земята, ако Адам и Ева не бяха нарушили Твоята заповед за ябълките?
- В различните книги Тебе те описват по различен начин. Къде да намеря Твоя снимка? Пък била тя и допотопна?
- Аз се родих, погледнах, а светът е вече толкова зъл, жесток.
- Защо се уча толкова лошо? Може би заради учителите, а?
- Защо по-рано зверовете са говорили, а сега не умеят? Ами спомни си, де, дори Змията е разговаряла с Ева.
- Ти защо си направил човека главен на Земята?
- А ако всички хора попаднат в рая, ще стигне ли мястото за всички?
- Вярно ли е, че преди Тебе всички хора са били маймуни?
- Ти смееш ли се някога? Плачеш ли?
- А атеистите молят ли те за нещо?
- А ние да не би да сме Твоите играчки?
- Все пак кой е създал човека — Ти или трудът?
- Ти защо всичко прощаваш на хората, а учителите — не?
- Ако аз отида в ада, Ти ще ме видиш ли там и ще гледаш ли как се издевават над мен?
- Ти щастлив ли си?
- На какъв език говорят душите?
- Когато още ме нямаше, Ти знаеше ли че ще ме има?
- Ако нещо ме боли, това означава, че Ти ми се сърдиш ли?
- Каква марка е твоята кола? Божествена?
- Славата не Ти ли пречи да живееш?
- Колко са вярващите сред вярващите?
- Когато вече няма да ме има, аз ще виждам ли себе си?
- Вчера аз прочетох, че е умрял един вестник. Къде ще пратиш душата му?
- Ти си директор на времето ли?
- Аз много ли те излагам?
- Направи така, че лятото да дойде завинаги.
- Скъпи Боже, моля те, направи така, че започвайки от баба и завършвайки със слоновете, всички да бъдат щастливи, сити и обути.
- Дядо Боже, нека да живея толкова, колкото иска мама.
- Дай здраве и щастие на мама, баба, чичо Федя, чичо Саша, чичо Боря и на другите ми бащи.
- Господи, аз съм Ти благодарна за всичко, което Ти по-рано си направил за мен. Но ми помогни сега. Моят татко е в затвора без да има защо и ето той вече е там 8 месеца. Аз го чакам през цялото време. Ако имах възможност, щях да го освободя. Аз много те моля, помогни ми. Това е най-голямата ми молба. После вече никога няма да те безпокоя. Дори ако се случи да умирам.
- Аз бих искал Ти да ми станеш баща. Да си купим кола. Ауди-100.
- Искам всички хора да живеят щастливо и всички деца да се държат добре с родителите си и да не са бандити.
- Дай ми вълшебна пръчица и ще Те оставя на мира.
- Моля те, направи живота по-прост.
- Покажи ми тихичко поне един ангел.
- Направи така, че през втория си живот да се родя във Франция и да бъда момче.
- Прости всички, които не са кръстени, и мен заедно с тях.
- Господи, аз искам да умра без да ме боли.
- Мили Боже, вземи ме обратно, тук е толкова скучно.
- За какво да те помоля? Ами че Ти сам всичко знаеш.
- Изненадай ме, Господи.
- Когато умра, не искам нито в рая, нито в ада. Искам при Тебе.
- Хайде да се срещнем преди смъртта.
- Не моля за себе си, за човечеството моля. Направи така, че всички на света да живеят с 11 години повече, отколкото им се полага.
- Покажи ме моля те на целия свят.
- Покажи ми как Ти ме обичаш.
- Бих искала да дойда при Тебе на гости вкъщи. За една седмица.
- Вземи ме при себе си, в Русия.
- Аз бих искала да имам рожден ден не веднъж, а пет пъти в годината. Не заради подаръците. Просто ще виждам повече пъти татко.
- Искам тиха спокойна старост.
- Пусни моля ти се, баба ми при мен за Нова година.
- Когато Те видя за първи път, Господи, за нищо няма да те моля. Ти ще си кажеш: какво скромно момче и ще ми подариш “Мерцедес”.
- Искам да имам крилца.
- Изпрати на Земята своя син. Ние няма да го разпънем.
- Хайде да се уговорим, Господи, аз вярвам в Тебе, Ти — в мене.
- Осинови ме, а когато Ти бъдеш стар, аз ще ти подам чаша вода.
- Следи ме внимателно, за да не сътворя нещо.
- Направи от мен супермен. Само не ми казвай, че трябва да се тренира, всеки ден да се бяга, сутрин да се прави гимнастика. Това всеки ден го слушам от баща ми.
- Научи моите врагове да прощават на своите врагове.
- Преди две години Дядо Мраз ми подари велосипед, но той вече ми е малък и ми трябва по-голям. Ти нали си по-богат от Дядо Мраз?
- Спасявай хората не от грехове, а от самота.
- Аз написах стихове. Те са срамни. Аз никому не ги показвам, но на Теб, Боже, ще ги покажа. Ето ги.
Възрастните плачат със сълзи.
Възрастните плачат с очите.
Малките плачат със сърцето,
Малките плачат с живота си.
Но ако възрастният плаче като малък,
значи той наистина плаче.
- Бях на гробищата и ме потресе един паметник. Голям черен камък, върху него само една дума: “Мама”. И край.
- Ех, ако Ти ме познаваше по-рано. В детската градина. Сега аз малко се изоставих.
- Господи, получава се, че ако Тебе те нямаше, нищо нямаше и да има?!
- Знаеш ли, откакто разбрах за тебе, вече никога не преписвам.
- Господи, не умирай, моля те, че на Земята ще започне такова нещо…
- Бях на село и видях малка църква. Беличка, чистичка. Зад нея брези, рекичка, а недалече голяма зелена гора… Това Твоята вила ли е?
- Е, Господи, поне на себе си би могъл да си прекараш телефон!
- А Ти си хитър, отначало позволяваш на човека да съгреши, след това той се разкайва и Ти му прощаваш. Получава се , че Ти винаги си добър. Хитро.
- Утре ще отида в църквата и ще Ти разкажа супер виц за атеистите. Ще се пукнеш от смях!
- Пиша Ти от интерната. Интернат — това е място, където изпращат децата заради лошото поведение на родителите.
- Край, аз знам какво е това любов. Любов – това е гола жена.
- Ти знаеш ли, мама ни напусна и сега на нас с татко толкова ни се иска женска ласка.
- Знаеш ли, макар да ми се струва, че нямам душа, все пак понякога тя ме наболява.
- Слушай, живот ни дават родителите, а го отнемаш Ти.
- Прощавай, Господи, аз заминавам за Израел. Много ми е тъжно да се разделям с децата и нашата Галина Михайловна, с Тебе. Аз бих те поканил на гости, но нали там говорят на иврит…
- Ти си създал човека, Господи, а той е създал Тебе. И още не се знае кой се е справил по-добре.
- Аз толкова се уморих от живота: учиш, учиш, учиш. Като последен глупак!
- Вчера научих страхотно поверие за Тебе: ако вие сте богати – това е от Бога, ако сте бедни – това ви води към Бога.
- Ако беше направил най-напред жената, нямаше да ти се наложи да се занимаваш с ребрата.
- Господи, като чете човек надписите върху паметниците в гробищата, и се замисляш, а къде са погребани лошите хора.
- Кога все пак ще дойде за втори път Иисус Христос? Нали трябва хората да се подготвят, че да не стане като при първото му идване.
- Не изисквай всички да Ти се молят. Това не е скромно.
- Хубаво Ти е на Тебе, Господи, с живия Висоцки общуваш.
- Защо трябва ние да страдаме, заради непослушанието на Адам и Ева?
- Прости ми за всички грехове, знам, че съм направил много, но не знаех, че Те има.
- А времето, когато ние спим, защо ни се смята за живот? Не е правилно това. Насън ние дори не ядем.
- Господи, аз знам, че трябва да си подам и другата буза. Е и какво? Подадох я, а Олег като ме фрасна. И ето сега, в класа аз съм страхливец. Благодаря.
- Уважаема Татяна Ивановна, на въпроса, поставен от писателя Димов, “за какво би искал ти да помолиш Бога?”, мога да отговоря: Това е моя тайна и аз нямам намерение да я разгласявам. С уважение, винаги на Вашите услуги…
- Дядо Боже, каня те на моя рожден ден, който ще се състои на 4 август в 14 часа. Ще те чакам. Ако нямаш пари, идвай без подарък.
- А аз нали всяка секундичка умирам.
- Цветята Ти са се получили по-добре, отколкото човека.
- На мен ми се струва, че Ти вземаш нашите талантливи хора по-рано при себе си, защото те и на Тебе също ти харесват.
- Направи ме на вятър, за да пътешествам по върховете на дърветата.
- Ех, да имах Твоите възможности!
- Аз съм лош, но нека хвърли камък по мене, който е добър. Само, тфу-тфу, Ти не хвърляй!
- Развод – това е погребение на семейството.
- Аз Тебе те уважавам заради вярата ти в човека.
- Старците — това са уморени деца.
- Всяка сутрин аз погребвам вчерашния ден. Нали той си е отишъл от мен завинаги.
- Аз съм още малка, уча се в трети клас, грехове засега нямам, но се събират.
- Родителите – това е нашата болка.
- Небето е синьо, когато си в добро настроение ли, Господи?
- Хората толкова страдат на Земята, нима в твоя ад е още по-зле?
- Ти си създал заповеди за възрастни. Ние измислихме заповеди за децата. Ти само ги попрегледай.
1. Щом вече си се родил, не пискай.
2. Не се отказвай от удоволствия, щом душата ти ги иска, нали тя е от Бога.
3. Не се пъчи от мързел.
4. В любовта дръж на своите хора.
5. Уважавай майка си и пастрока си.
6. Задоволявай се с малко, понеже и ти самият си още малък.
7. Не погубвай природата – ти ще лежиш в нея.
8. Не се обиждай на възрастните, радвай се, че има още да живееш и живееш.
9. Не се прави мазоли на зъбите.
10. Не пуши на гладно.
- Е, добре, де, Господи, мен щъркелът ме е донесъл на моите родители, а вместо него кой ни прави?
- Аз Те обичам, разбира се, но повече обичам мама и татко. Нали не се сърдиш?
- А дето продават свещи в църквата, това Твоят бизнес ли е?
- Аз прочетох, че Христос е евреин, но нали той е Твой син, и какво, Ти също ли си евреин?
- От кой момент може да се смята човека за възрастен? Когато не се бои от инжекции или когато му харесва Светланка?
- Защо през пролетта, когато вечер Ти включваш звездите на небето и духаш топъл вятър на Земята, и наоколо е тихо-тихо, ми се иска да плача?
- Какво значи това: всичко е по божия воля?! И лятото, и болестта на мама, и войната?
- Католиците си имат един Бог, мюсюлманите — друг, юдеите — трети, лютераните — четвърти, православните — пети. И там колко общо сте?
- Добре, Христос е страдал заради хората, а заради какво страдат хората?
- Защо отначало хората се влюбват, а после тихо плачат?
- Е, добре, първата двойка хора на Земята си създал Ти. А как са направили третия човек?
- Нали първи са започнали да раждат мъжете — спомни си реброто на Адам и Ева. Какво не ти хареса в това, че стовари този труд върху жените?
 За да ми простиш греха, отначало трябва да съгреша ли?
- Дядо Боже, а Ти моята душа ли си ми поставил или на някой друг?
- Значи, ако аз съм разбрал правилно еволюцията, Ти си създал Адам и Ева, а по-нататък човекът е произлязъл от маймуната?
- Защо отглеждат човека с години, а после хоп — и той вече е мъртъв?
- Ти как живееш на небето? Всичко ли си имаш? Или може би ти трябва нещо?
- Защо се страхуваш да се покажеш на хората?
- А защо хората изпускат газове в атмосферата и развалят небосклона?
- Защо още във втори клас много момчета са такива женолюбци?
- Ти какво, по-невидим си и от въздуха ли?
- Ти какво мислиш, ние ще имаме ли нормален свят или не?
- Ти можеш ли да ми дадеш късмет и надуваема лодка?
- Как така, преди това нищо още не е имало? А какво е имало?
- Кажи ми под секрет, обича ли ме някой?
-А Ти как различаваш женската душа от мъжката? По пишката ли?
- За какво ни следиш?

Няма коментари:

Публикуване на коментар